Subscribe via email

MASUKKAN EMAIL ANDA UNTUK SUBSCRIBE SENARAI JAWATAN KOSONG KERAJAAN DAN SWASTA TERKINI :

Delivered by FeedBurner

Tuesday, February 11, 2014

Peluang bisnes sampingan

Jika anda bercadang mencari satu perniagaan sampingan yang mudah, tidak perlu modal yg besar, resiko untuk rugi kecil, luangkan masa melihat tawaran ini http://bisnesprepaid.com/ros777

Thursday, January 30, 2014

Salam sejahtera, slmt thn baru cina

CARA MUDAH UNTUK DAPAT BANYAK DUIT? MUSTAHIL. Tapi Ada Cara Untuk Gunakan Benda Yang Anda Selalu Guna Untuk Buat Duit Tanpa Henti Walaupun Anda Dah Berhenti Re : Cara Mudah Jana Pendapatan Berterusan Setiap Bulan Salam sejahtera saya ucapkan kepada anda. Terima kasih kerana melayari laman web saya. Jika anda pernah terfikir untuk masuk program buat duit dengan prepaid, anda perlu membaca mesej ini. Ianya telah mengubah hidup saya dan tidak mustahil, mungkin anda juga. Saya telah mencuba pelbagai “peluang perniagaan" dan kebanyakannya tidak mendatangkan hasil seperti yang diharapkan dan saya juga hampir berputus asa. Tapi akhirnya saya menemui satu peluang yang betul-betul boleh membantu saya. Saya tidak tahu berapa banyak telah saya habiskan dalam pencarian itu (terlalu banyak sampai tak nak tengok semuanya!) tapi saya tetap juga cari. Hari ini saya ingin bercerita tentang program yang telah menarik saya keluar daripada masalah kewangan. Program ini ialah Perniagaan KAD SIM Prepaid WOW-ToneExcel. Tapi sebelum anda kata, "Ah, jual top-up lagi", anda silap. Ini bukan program jual prepaid atau top-up. Ini adalah program baru daripada syarikat ToneExcel dengan kerjasama TuneTalk yang dipelopori oleh Jason Lo dan disokong oleh syarikat gergasi Tune Group yang juga memiliki AirAsia (Tune Air) tgk sini http://bisnesprepaid.com/ros777

Tuesday, January 28, 2014

SELAMAT SEJAHTERA! MOGA BAHGIA BERSAMA FAMILI

Salamat sejahtera semoga sentiasa sihat bersama keluarga? Pada bulan July 2013, cukup 3 tahun pembabitan saya di dalam perniagaan Tune Talk / Tone Excel. Dari satu peringkat ke satu peringkat target yang saya letakkan didalam perniagaan ini, ada yang dapat dan ada yang tak dapat, tetapi kalau tak dapat sepenuhnya pun ia tetap dapat walau pun sebahagian. Kesimpulannya, apa yang saya dapat dalam 3 tahun ini dengan bermodalkan RM80, saya mendapat pencen bulanan melebihi RM30,000 setiap bulan, saya dapat beli kereta buruk BMW dengan harga tunai. Dan apakah target seterusnya didalam perniagaan tunetalk toneexcel ini. Saya letak target untuk dapatkan pencen setiap bulan RM50,000.00. Dapat ke tidak, saya tak tahu, yang saya tahu, saya hanya perlu berusaha kearah itu. InsyaAllah, kalau umur panjang, tahun ke-4 nanti iaitu bulan July 2014, saya akan buat laporan seperti ini lagi kepada info. Jika anda tanya saya, seronok ke dapat pencen lebih RM30,000 tiap2 bulan, jawapannya, sangat seronok. Tiap2 bulan saya boleh menyimpan RM10,000 ke RM15,000 dan selebihnya saya buatlah apa sahaja perkara yang saya suka. Kerana bila duit tu habis, nanti 21hb ToneExcel akan masukkan lagi, sebanyak itu, malah mungkin lebih lagi. Inilah kehidupan tak perlu bekerja tapi duit masuk tiap-tiap bulan. Jika anda tanya saya, mudah ke nak dapat pendapatan sebanyak tu setiap bulan dalam tunetalk/toneexcel ini, jawapannya, bergantung kepada diri masing2. Macamana mahu mendapat pencen yang banyak dalam bisnes ini? Saya akan kata, Sponsor 300 orang pada level 1 dalam tempoh 2 tahun. Jadi akan tanya diri sendiri, susah ke senang nak sponsor 300 orang dalam tempoh 2 tahun, kalau anda rasa senang, senanglah dia, kalau anda rasa susah, susah la dia. Semuanya bergantung pada diri sendiri. Jika anda tanya apa lagi yang saya perolehi selepas 3 tahun dalam bisnes ini? Saya akan jawab, selepas berpenat lelah sponsor orang siang dan malam, pagi dan petang selama 2 tahun, level pertama saya lebih kurang 300 orang, selepas itu, tak payah buat kerja lagi, tiap2 bulan saya dapat komisyen dari hasil topup rangkaian saya. 2 tahun saya penat buat kerja, ada yang mengutuk dan ada yang menghina, ada yang memandang lekeh ada yang tidak indahkan langsung, tetapi usaha tetap usaha, jalan tetap jalan, promote tetap promote dan sekarang, saya sedang menikmati hasil penat lelah tesebut. Saya tak tahu berapa lama saya boleh menikmati hasil kerja 2 tahun tersebut, mungkin 10 tahun, mungkin 20 tahun, mungkin 30 tahun, tetapi yang pasti sekarang ini saya sedang menikmatinya. Jika ada yang tanya apa lagi kelebihan yang diperolehi selepas penat bekerja selama 2 tahun ? Saya akan kata, walau pun saya berhenti menaja ketika ini, tetapi komisyen bulanan saya semakin naik, bulan Mac 2013, jumlah komisyen yang diperolehi lebih kurang RM25,000, tetapi pada bulan April2013 sahaja, jumlah komisyen yang diperolehi lebih kurang RM33,000. Mana ada dalam dunia ini, kita tak bekerja gaji boleh naik sampai RM8,000. Dalam dunia kerja, kalau tak kerja, tak dapat gaji, tetapi ini, tak kerja dapat pencen, dan pencennya pula tiap2 bulan naik. Secara jujur, memang saya tak pernah terfikir ianya akan berlaku dalam bisnes ToneExcel ini. Waktu ini, jika anda nak tahan duit jangan masuk pun dah jadi tak boleh, ia akan berlaku juga. Jika ada yang tanya lagi, apa yang saya perolehi kerana kerja kuat2 macam orang bodoh selama 2 tahun dulu dalam toneexcel ini? Saya akan katakan, saya tiada harta yang banyak untuk ditinggalkan kepada isteri dan anak2. Saya akan lebih bersalah jika saya meninggal hari ini, esok-esok keluarga saya merempat kerana kemiskinan, mereka hidup susah dan mula berhutang sana sini. Cuma sekarang saya boleh tersenyum sedikit, kerana jika saya meninggal hari ini, kesemua komisyen topup yang saya perolehi didalam ToneExcel ini akan dipindahkan pula kepada isteri saya. Dia pula akan dapat komisyen tersebut 100% setiap bulan. Sekurang2nya keluarga saya terjamin sedikit dari segi kewangan. Mereka tak perlu kerja pun akan dapat komisyen setiap bulan pada 21hb. Mudah2an mereka akan gembira dan berkata "Tak sia-sia usaha, keringat dan titik peluh abah berpenat lelah selama 2 tahun dahulu dalam bisnes tunetalk/toneexcel ini semasa hayat dia, sekarang kita tumpang senang" Saya amat bersyukur kerana diberikan segala macam nikmat didunia. Yang pasti nikmat tersebut telah pun diletakkan didalam dunia ini, hanya menunggu diambil oleh mereka yang berusaha, fokus dan konsisten didalam usaha mereka sendiri. Terima kasih kembali. ROSMAWATI MAMAT 0129876254 _____________________________________________________________ 1) Jika anda belum lagi menyertai program ini dan berminat untuk mendapatkan hasil sepenuhnya dari handphone anda, DAFTAR PERCUMA DISINI http://bisnesprepaid.com/ros777

Monday, January 27, 2014

ASSALAMUALAIKUM, Renungan bersama.

Renungan bersama.

Selamat sejahtera.


ASSALAMUALAIKUM, Renungan bersama.

Saya menerima berbagai bagai pandangan dan perkembangan rakan-rakan kita yang menjalankan program ToneExcel ini. Ada yang cerita gembira dan ada juga cerita yang kurang gembira. Cerita gembira antaranya bagaimana salah seorang rakan network kita, yang menggerakkan program ToneExcel diatas nama anaknya selama setahun setengah, dan baru-baru ini dia menyerahkan buku account bank semasa hari jadi anaknya yang ke 19 tahun. Anaknya terkejut kerana ingatkan komisyen yang diperolehi dari program ToneExcel ini hanya RM3,200, tetapi bila bapanya suruh amati betul-betul, baru dia sedar yang jumlahnya adalah RM32,000. Itulah pengorbanan seorang bapa secara senyap-senyap menyediakan bekalan kewangan untuk anaknya ketika dia ingin meneruskan pelajaran di peringkat yang lebih tinggi. Saya sendiri sangat terharu bila mendengar terus cerita tersebut dari seorang bapa yang sangat merendah diri.

Cerita yang kurang sedap didengar, adalah cerita dari rakan-rakan yang menghadapi kesukaran menjalankan program ToneExcel ini, macam2 alasan yang saya dengar, diantaranya, susah nak menawarkan perkhidmatan ini, kerana calling rate tunetalk mahal, 28 sen seminit. Kenapa tukar insurance dari Etiqa Maybank kepada Oriental Capitol, kan susah kami nak cerita kat orang lain. Komisyen sikit la  buat program ToneExcel ini. Maaf , saya dah jumpa bisnes baru lagi best. Downline saya malas, saya tak gerak, mereka pun tak gerak dan macam2 lagi keluhan yang saya dengar.

Saya hanya mampu tersenyum bila mendengar cerita dari kedua-dua belah pihak ini, satu pihak yang berjaya dan satu pihak lagi yang tidak berjaya.

Pihak yang berjaya, mereka penuh dengat semangat, keyakinan dan perancangan yang akan mereka lakukan untuk mengatasi masalah didalam perjalanan mereka menuju kejayaan, ia menyebabkan telinga kita sejuk apabila mendengar dan jantung kita berdegup cepat kerana semangat tersebut sedikit sebanyak akan mengalir masuk kedalam diri kita.

Pihak yang tidak berjaya pula, akan sentiasa mengeluh menyalahkan perkara, benda atau orang lain yang menjadi punca kegagalan mereka. Malah, untuk diri kita yang mendengarnya, sebenarnya kita sedang mendengar ceramah bagaimana untuk menjadi seorang yang gagal dalam hidup.

Cara yang paling mudah untuk gagal adalah dengan kita mengamalkan sifat menyalahkan orang/perkara/benda lain.

Cara yang paling mudah untuk berjaya adalah dengan mengamalkan sifat menyalahkan diri sendiri dan mencari jalan menyelesaikannya.

Ada juga rakan-rakan yang meminta kepada saya supaya menerangkan secara terperinci bagaimana saya menjalankan program ToneExcel ini. Maka saya buatkan satu website untuk tujuan ini, cara yang saya jalankan ini mungkin sesuai dengan anda dan mungkin juga tidak sesuai. Anda timbang dan anda pilih mana-mana yang sesuai dan ada kebaikannya. Saya hanya berkongsi apa yang saya rasa baik sahaja.


UNTUK LEBIH LANJUT SILA LAWAT http://www.buatduit2u.net
atau jika sudah subscribe sila lawat web ini

ASSALAMUALAIKUM, Renungan bersama.

Renungan bersama.

Selamat sejahtera.


ASSALAMUALAIKUM, Renungan bersama.

Saya menerima berbagai bagai pandangan dan perkembangan rakan-rakan kita yang menjalankan program ToneExcel ini. Ada yang cerita gembira dan ada juga cerita yang kurang gembira. Cerita gembira antaranya bagaimana salah seorang rakan network kita, yang menggerakkan program ToneExcel diatas nama anaknya selama setahun setengah, dan baru-baru ini dia menyerahkan buku account bank semasa hari jadi anaknya yang ke 19 tahun. Anaknya terkejut kerana ingatkan komisyen yang diperolehi dari program ToneExcel ini hanya RM3,200, tetapi bila bapanya suruh amati betul-betul, baru dia sedar yang jumlahnya adalah RM32,000. Itulah pengorbanan seorang bapa secara senyap-senyap menyediakan bekalan kewangan untuk anaknya ketika dia ingin meneruskan pelajaran di peringkat yang lebih tinggi. Saya sendiri sangat terharu bila mendengar terus cerita tersebut dari seorang bapa yang sangat merendah diri.

Cerita yang kurang sedap didengar, adalah cerita dari rakan-rakan yang menghadapi kesukaran menjalankan program ToneExcel ini, macam2 alasan yang saya dengar, diantaranya, susah nak menawarkan perkhidmatan ini, kerana calling rate tunetalk mahal, 28 sen seminit. Kenapa tukar insurance dari Etiqa Maybank kepada Oriental Capitol, kan susah kami nak cerita kat orang lain. Komisyen sikit la  buat program ToneExcel ini. Maaf , saya dah jumpa bisnes baru lagi best. Downline saya malas, saya tak gerak, mereka pun tak gerak dan macam2 lagi keluhan yang saya dengar.

Saya hanya mampu tersenyum bila mendengar cerita dari kedua-dua belah pihak ini, satu pihak yang berjaya dan satu pihak lagi yang tidak berjaya.

Pihak yang berjaya, mereka penuh dengat semangat, keyakinan dan perancangan yang akan mereka lakukan untuk mengatasi masalah didalam perjalanan mereka menuju kejayaan, ia menyebabkan telinga kita sejuk apabila mendengar dan jantung kita berdegup cepat kerana semangat tersebut sedikit sebanyak akan mengalir masuk kedalam diri kita.

Pihak yang tidak berjaya pula, akan sentiasa mengeluh menyalahkan perkara, benda atau orang lain yang menjadi punca kegagalan mereka. Malah, untuk diri kita yang mendengarnya, sebenarnya kita sedang mendengar ceramah bagaimana untuk menjadi seorang yang gagal dalam hidup.

Cara yang paling mudah untuk gagal adalah dengan kita mengamalkan sifat menyalahkan orang/perkara/benda lain.

Cara yang paling mudah untuk berjaya adalah dengan mengamalkan sifat menyalahkan diri sendiri dan mencari jalan menyelesaikannya.

Ada juga rakan-rakan yang meminta kepada saya supaya menerangkan secara terperinci bagaimana saya menjalankan program ToneExcel ini. Maka saya buatkan satu website untuk tujuan ini, cara yang saya jalankan ini mungkin sesuai dengan anda dan mungkin juga tidak sesuai. Anda timbang dan anda pilih mana-mana yang sesuai dan ada kebaikannya. Saya hanya berkongsi apa yang saya rasa baik sahaja.


UNTUK LEBIH LANJUT SILA LAWAT http://www.buatduit2u.net
atau jika sudah subscribe sila lawat web ini

Monday, November 5, 2012

JAWATAN SALES EXECUTIVE

JAWATAN SALES EXECUTIVE

SALES EXECUTIVE BEBAS SELURUH NEGERI

Syarikat kami di Kuantan By-Pass (Kampung Pandan 2), KUANTAN, PAHANG, 
 memerlukan sales executive bebas di setiap negeri berkelayakan untuk mengisi
 kekosongan di syarikat kami:

Kelayakan :
-Minimun SPM
-Mahir bertutur dan menulis dalam bahasa Inggeris
-Mahir mengunakan computer (Mirosoft Office)
-Memiliki lesen memandu dan kenderaan sendiri
-Boleh bekerja di bawah pengawasan yang minima


untuk keterangan lanjut lihat www.lori.way.to

Thursday, September 13, 2012

Jawatan Kosong Majlis Daerah Bandar Baharu (MDBB) (01 Oktober 2012)

Jawatan Kerja Kosong Majlis Daerah Bandar Baharu (MDBB)
Kerja Kosong Majlis Daerah Bandar Baharu (MDBB)
Pemohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan bagi mengisi jawatan seperti berikut di Majlis Daerah Bandar Baharu :-

1. PEMBANTU UNDANG -UNDANG L29
2. PEMBANTU TADBIR (PEKERANTA/OPERASI) N17
3. PEMBANTU TADBIR (KEWANGAN) W17
4. PEMBANTU KESIHATAN AWAM U17

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan:- 01 Oktober 2012

Jawatan Kosong Universiti Malaysia Pahang (UMP) (24 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Universiti Malaysia Pahang (UMP)
Kerja Kosong Universiti Malaysia Pahang (UMP)
Pemohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan bagi mengisi jawatan seperti berikut di Universiti Malaysia Pahang (UMP) :-

1. JURUTEKNIK LANDSKAP GRED J17
2. PEMBANTU TADBIR (PERKERANIAN/OPERASI) GRED N17

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan:- 24 September 2012

Tuesday, September 11, 2012

Temuduga Terbuka Kolej Islam Sains Dan Teknologi (KIST) (23 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Kolej Islam Sains Dan Teknologi (KIST)
Kerja Kosong Kolej Islam Sains Dan Teknologi (KIST)
Temuduga Jawatan IT Eksekutif di Kolej Islam Sains & Teknologi (KIST):-

1. IT EKSEKUTIF

4 KEKOSONGAN – KISTECH SHAH ALAM
1 KEKOSONGAN – KISTECH SABAH
1 KEKOSONGAN – KISTECH KEDAH
1 KEKOSONGAN – KISTECH SARAWAK

Syarat Kelayakan:
1.Memiliki Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Sains Komputer, Teknologi Maklumat atau kelayakan yang setaraf dengannya.
2.Berkemampuan mengendalikan projek bersama kumpulan (teamwork)
3.Mempunyai personaliti baik, kemas dan komited pada kerjaya
4.Graduan baru digalakkan untuk memohon

Calon-calon digalakkan untuk membawa projek sedia ada untuk ditunjukkan kepada panel temuduga. Calon yang berminat untuk hadir temuduga perlu menghantar resume (bergambar) terlebih dahulu ke: kerjaya@kistech.com.my

Tarikh Temuduga: 23 September 2012
Tempat Temuduga: 
Unit E-24-2, 
Jln Multimedia 7/AG, City Park, 
40000 i-City Shah Alam, Selangor

Tarikh Tutup Permohonan:- 23 September 2012

Jawatan Kosong Majlis Daerah Rompin (MDR) (21 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Majlis Daerah Rompin (MDR)
Kerja Kosong Majlis Daerah Rompin (MDR)
Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia dan keutamaan adalah kepada rakyat Negeri Pahang Darul Makmur yang berumur tidak kurang 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan untuk mengisi kekosongan jawatan-jawatan berikut:-

1. PENOLONG PEGAWAI UNDANG-UNDANG
2. PENOLONG PEGAWAI TADBIR
3. PENOLONG PEGAWAI KESIHATAN PERSEKITARAN
4. PENOLONG AKAUNTAN
5. JURUTEKNIK PERANCANG BANDAR DAN DESA
6. PEMBANTU TADBIR (PERKERANIAN/OPERASI)
7. PEMBANTU PENILAIAN

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan:- 21 September 2012

Jawatan Kosong Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) (21 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB)
Kerja Kosong Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB)
Keretapi Tanah Melayu Berhad mempelawa warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan berikut di syarikat kami:-

1. PENGURUS STESEN (PELATIH)

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan:- 21 September 2012

Jawatan Kosong Telekom Malaysia (TM) (14 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Telekom Malaysia (TM)
Kerja Kosong Telekom Malaysia (TM)
Warganegara yang berkelayakan dipelawa untuk mengisi kekosongan jawatan di Telekom Malaysia Seperti berikut :-

1. AGM Program Management (PMO)
2. Assistant Manager Human Capital Business Driver VADS
3. Sales Specialist
4. Kerani Kanan Sokongan
5. Editor Travel Writer
6. Sales Representative (Selangor - HQ)
7. Sales Representative (Sarawak)
8. Sales Representative (Sabah)
9. Asstant Manager DSLAM HUAWEI/LG (NOC)
10. Assistant Manager Service Performance Management
11. State Accountant Sarawak
12. Asst Mgr Project Office (Project SUMO)
13. Pembantu Pegawai Sokongan (Support/Data Management)
14. AGM Sports Marketing
15. Mgr Trade Marketing
16. Pembantu Pegawai Sokongan
17. Kerani Kanan Sokongan
18. Mgr IP Networking Support
19. Asst Mgr Sales 2 - N.Sembilan

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Permohonan online

Tarikh Tutup Permohonan:- 14 September 2012

Jawatan Kosong Institut Terjemahan Dan Buku Malaysia (ITBM) (17 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Institut Terjemahan Dan Buku Malaysia (ITBM)
Kerja Kosong Institut Terjemahan Dan Buku Malaysia (ITBM)
Institut Terjemahan Dan Buku Malaysia (ITBM) sebuah syarikat berkaitan kerajaan diperbadankan di bawah Kementerian Kewangan dan diselia oleh Kementerian Pelajaran Malaysia mempelawa individu yang dinamik untuk jawatan berikut :-

1. Pembantu Am (Pemandu)
2. Kerani

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan:- 17 September 2012

Jawatan Kosong Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) (14 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN)
Kerja Kosong Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN)
Pemohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan bagi mengisi jawatan sambilan (PSH) di LPPKN Negeri Sembilan seperti berikut:-

1. PEGAWAI PEMBANGUNAN MASYARAKAT
2. PENOLONG PEGAWAI PEMBANGUNAN MASYARAKAT
3. PEGAWAI KHIDMAT PELANGGAN

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan:- 14 September 2012

Sunday, September 9, 2012

Jawatan Kosong Cempaka Schools (30 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Cempaka Schools
Kerja Kosong Cempaka Schools
Cempaka Group of Schools was founded 1983 and has since expanded into a family comprising Cempaka Damansara, Cempaka Cheras and Cempaka International Ladies College. Over the years,Cempaka has been the nation’s leading brand in Education.We are looking for an outstanding candidates to join us and grow with us. The following are positions currently available in all levels of management :-

1. Human Resources
2. IT
3. Broadcasting & Film Production
4. Drivers
5. Journalist
6. Event Management
7. Accounts

Requirements :

1.Candidate must posses at least Degree or at least 2 years of experience in respective field.

2.Required language is English, profiency in Mandarin would be an advantage.

3.Applicants must be willing to work in Cheras, Damansara Heights or Nilai.

4.Only shortlisted candidates will be notified for interview.

Contact :
Persiaran Awana Taman
Cheras Permata Dua ,
43200 Cheras Selangor.
(T)0390768400 (F)0390761329

Send your resume at :

(careers@cempaka.edu.my) or (aqila@cempaka.edu.my)

Tarikh Tutup Permohonan:- 30 September 2012

Jawatan Kosong Universiti Teknologi MARA (UiTM) (12 & 17 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Universiti Teknologi MARA (UiTM)
Kerja Kosong Universiti Teknologi MARA (UiTM)
Universiti Teknologi MARA dengan ini mempelawa calon-calon Bumiputera Warganegara Malaysia yang berkelayakan dalam bidang-bidang yang berkaitan untuk mengisi kekosongan jawatan tetap di UiTM Cawangan Sabah bagi memenuhi Wawasan 2020 Negara.

1. PENOLONG PENGURUS LADANG
2. PEGAWAI EKSEKUTIF
3. PENOLONG AKAUNTAN
4. PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN
5. PEMBANTU MAKMAL
6. JURUTEKNIK
7. PEGAWAI KHIDMAT PELANGGAN
8. KERANI
9. PEMBANTU PERPUSTAKAAN
10. PENGAWAL KESELAMATAN
11. PEMBANTU AM PEJABAT
12. PEMANDU
13. PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM
14. PEGAWAI KESATRIA

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan:- 12 September 2012

-----------------------------------

Universiti Teknologi MARA dengan ini mempelawa calon-calon Warganegara Malaysia yang berkelayakan dalam bidang-bidang yang berkaitan untuk mengisi kekosongan jawatan berikut di UiTM (Terengganu) Dungun bagi memenuhi Wawasan 2020 Negara.

1. PENOLONG PENSYARAH UiTM GRED DM29

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan:- 17 September 2012

Jawatan Kosong Institut Sukan Negara (ISN) (16 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Institut Sukan Negara (ISN)
Kerja Kosong Institut Sukan Negara (ISN)
Permohonan adalah dipelawa daripada WARGANEGARA MALAYSIA yang berkelayakan bagi mengisi kekosongan jawatan berikut:-

1.Pegawai Penyelidik
2.Pegawai Belia dan Sukan
3.Juru X-Ray
4.Jurupulih Perubatan
5.Juruteknik Komputer

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan:- 16 September 2012

Rahsia Bagaimana Hendak Mendapatkan Pekerjaan Dengan Mudah Telah Terbongkar!

Rahsia Bagaimana Hendak Mendapatkan Pekerjaan Dengan Mudah Telah Terbongkar!


Assalamualaikum & salam sejahtera kepada semua pencari kerja dan calon-calon temuduga.

Saya geram!

Apabila penemuga senyum sinis dan akhirnya ketawa dengan jawapan yang saya berikan (sedangkan saya rasa saya sudah menjawab soalan yang dikemukakan oleh penemuduga dengan baik).

Saya malu sendiri.

Apabila penemuduga mengatakan jawapan saya tidak selari dengan apa yang ditulis dalam resume (fikir-fikir balik, betul juga kata penemuduga itu).

Saya tergamam.

Apabila penemuduga mengatakan jawapan yang saya berikan memang TIDAK BETUL LANGSUNG.

(Lidah saya kelu).

Adakah perkara ini berlaku kepada anda? Jika ia tidak berlaku kepada anda, itulah yang berlaku kepada saya beberapa tahun dahulu ketika baru menamatkan pengajian. Ke hulu ke hilir saya mencari pekerjaan dan menghadiri sesi temuduga. Dari satu tempat ke satu tempat saya menjaja ijazah yang saya peroleh.

Pantang ada kekosongan yang ditawarkan sesebuah syarikat, saya cepat-cepat hantar salinan resume saya ke syarikat tersebut. Jika ada pesta kerjaya (career fair) yang dianjurkan oleh pihak-pihak tertentu, akan turut bersesak-sesak dari satu booth ke satu booth saya mengisi borang kekosongan pekerjaan. Ada yang memanggil untuk temuduga. Ada yang tidak.

Saya penat.

Sehinggalah pada satu hari, saya bertemu dengan seorang pengurus di salah sebuah syarikat telekomunikasi terkenal di Malaysia. Beliau telah menemuduga ramai individu untuk bekerja dengan syarikat baik yang baru bergelar graduan atau yang sudah berpengalaman. Banyak tips yang beliau kongsikan dengan saya dan yang saya paling ingat ialah dalam temuduga ANDA PERLU MEMBUKTIKAN YANG ANDA ADALAH CALON TERBAIK UNTUK JAWATAN TERSEBUT.

Mungkin anda mempunyai pengalaman dan pendidikan yang tinggi, ada kelayakan yang cukup dan mungkin merupakan calon yang terbaik untuk jawatan yang anda mohon itu. Akan tetapi walau sehebat mana pun pendidikan dan pengalaman yang anda miliki, anda MESTI membuktikan MENGAPA anda adalah calon yang terbaik untuk jawatan tersebut.

Soalan: Bagaimana untuk membuktikan kepada penemuduga bahawa anda adalah calon yang terbaik? Apa yang harus anda lakukan?

Jawapan: Anda perlu mengetahui apa yang diperlukan oleh bakal majikan anda.

1. Apa yang penemuduga mahu?

2. Mengapa mereka bertanyakan soalan ini?

3. Apakah maksud mereka?

4. Bagaimana anda boleh buktikan yang anda adalah calon yang terbaik?


Oleh yang demikian adalah sangat penting untuk anda mengetahui dengan TEPAT apa yang penemuduga mahukan supaya anda boleh menjawab soalan mereka dengan TEPAT. Dengan kata lain anda perlu mampu membaca minda mereka. Jika anda berjaya melakukannya, maka peluang anda untuk memiliki pekerjaan tersebut adalah sangat cerah. Anda sendiri akan terkejut betapa cepat dan mudahnya anda beroleh tawaran tersebut.


Baiklah, anda sudah tahu perkara ini sangat penting. Sekarang berhenti seketika. Soalan saya, apakah perasaan anda apabila saya katakan,

Anda sudah tahu dengan TEPAT apa yang penemuduga mahukan?
Anda sudah MENGETAHUI MAKSUD dari setiap soalan yang diajukan oleh penemuduga?
Anda mampu MEMBACA MINDA penemuduga dalam setiap soalan yang diajukan?
Anda sudah mengetahui rahsia menjawab SEBARANG SOALAN yang dikemukakan dalam temuduga – tidak kira apa sahaja yang mereka tanya?
Anda sudah MEMILIKI hampir SEMUA SOALAN DAN JAWAPAN yang diperlukan?
Ya, perkara ini anda sudah tahu awal-awal lagi sebelum melangkah masuk ke bilik temuduga.

“Oh! Ini semua mustahil dan seolah-olah tidak masuk akal!” anda berkata.

Cuba bayangkan pula, anda berjalan menuju ke bilik temuduga dengan keyakinan yang tinggi, dengan wajah yang ceria, dan semangat yang berkobar-kobar. Calon-calon lain pula menunggu giliran dengan rasa takut, cemas dan wajah yang pucat lesi.

“Ya, inilah yang saya mahukan!” anda berkata.

Baik, jika begitu saya ingin memperkenalkan kepada anda...

Dapatkan ebook ini ini sekarang. Ia akan mengubah hidup anda selepas ini. Anda tidak perlu lagi duduk menghadap komputer & laptop mencari tips menghadiri temuduga di internet serta soalan-soalan yang bakal ditanya dalam temuduga kerana saya telah melakukannya untuk anda.


Saya telah membuat kajian dan pemerhatian tentang soalan-soalan yang sering ditanya dalam temuduga dan saya kumpulkan dalam ebook ini. Kesemua soalan dan jawapan ini dalam Bahasa Inggeris dan diterjemahkan dalam Bahasa Melayu. Dengan kata lain, soalan dan jawapan yang saya berikan adalah dalam dwi-bahasa.

Sedarkah anda bahawa sesi temuduga boleh diibaratkan seperti pertandingan merebut pingat emas di Sukan Olimpik. Oleh itu apalah salah kiranya untuk anda melaburkan sedikit wang untuk mendapatkan ‘pingat emas’ tersebut. Apalah salahnya melaburkan sedikit wang untuk membayar semula pengorbanan anda selama berada di universiti.



Oleh itu, jangan lepaskan peluang pekerjaan yang anda terima. Dapatkan panduan ini segera, amalkan isi kandungannya, bersedia dan praktikkan ketika sesi temuduga nanti.


LAYARI      http://alturl.com/dt2pr

Saturday, September 8, 2012

Jawatan Kosong Perbadanan Tabung Pembangunan Kemahiran (20 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Perbadanan Tabung Pembangunan Kemahiran
Kerja Kosong Perbadanan Tabung Pembangunan Kemahiran
Pemohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk memohon jawatan seperti berikut :-

1. Pegawai Teknologi Maklumat Gred F41

Permohonan hendaklah dibuat dengan menggunakan borang permohonan seperti di Lampiran atau secara online dari laman web http://www.jobsmalaysia.gov.my

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan:- 20 September 2012

Jawatan Kosong Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA) (18 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA)
Kerja Kosong Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA)
Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi jawatan di Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA):-

1. PEKERJA AWAM GRED R1

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan:- 18 September 2012

Temuduga Terbuka Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) (12 & 13 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL)
Kerja Kosong Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL)
Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan bagi menghadiri ujian lasak terbuka jawatan berikut:-

1. PEMBANTU PENGUATKUASA LELAKI/WANITA

Satu ujian lasak terbuka akan diadakan pada tarikh dan tempat berikut:-
TARIKH UJIAN : 12 DAN 13 SEPTEMBER 2012 (HARI RABU & KHAMIS)
MASA PENDAFTARAN : 8.30 PAGI - 10.00 PAGI
TEMPAT :

STADIUM TITIWANGSA
TAMAN TASIK TITIWANGSA
JALAN TEMBELING
53200 KUALA LUMPUR.

No. Telefon : 0326179612/ 9613/9609

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

Tarikh Tamat Permohonan:- 13 September 2012

Jawatan Kosong Suruhanjaya Perkhidmatan Negeri Sarawak (31 Disember 2012)

Jawatan Kerja Kosong Suruhanjaya Perkhidmatan Negeri Sarawak
Kerja Kosong Suruhanjaya Perkhidmatan Negeri Sarawak
Warganegara Malaysia bermastautin di Sarawak di pelawa untuk memohon jawatan kosong dalam Perkhidmatan Awam Negeri Sarawak adalah seperti berikut:-

  1. AHLI FOTOGRAFI B11
  2. AHLI FOTOGRAFI B17
  3. AHLI MUZIK/PEGAWAI KEBUDAYAAN B17
  4. AHLI MUZIK/PEGAWAI KEBUDAYAAN B27
  5. AHLI MUZIK/PEGAWAI KEBUDAYAAN B41
  6. AKAUNTAN
  7. ARKITEK
  8. ARKITEK LANDSKAP
  9. DREBAR INJIN
  10. JURUANALISA SISTEM
  11. JURUAUDIT
  12. JURUKARTOGRAFI
  13. JURULATIH KAWAD
  14. JURURAWAT
  15. JURURAWAT MASYARAKAT
  16. JURUSOLEK
  17. JURUTEKNIK
  18. JURUTEKNIK (AWAM)
  19. JURUTEKNIK (BANGUNAN)
  20. JURUTEKNIK (LANDSKAP)
  21. JURUTEKNIK (LETRIK)
  22. JURUTEKNIK (MEKANIKAL)
  23. JURUTEKNIK (PERANCANG BANDAR DAN DESA)
  24. JURUTEKNIK KOMPUTER
  25. JURUTEKNIK UKUR
  26. JURUTERA
  27. JURUTERA (AWAM)
  28. JURUTERA (LETRIK)
  29. JURUTERA (MEKANIKAL)
  30. JURUTERA PELABUHAN
  31. JURUUKUR
  32. JURUUKUR BAHAN
  33. KURATOR
  34. PEG. PERKHIDMATAN PENDIDIKAN LEPASAN DIPLOMA (GURU BESAR SEKOLAH RENDAH AGAMA)
  35. PEG. PERKHIDMATAN PENDIDIKAN LEPASAN DIPLOMA (GURU SEKOLAH RENDAH AGAMA)
  36. PEGAWAI ARKIB
  37. PEGAWAI BELIA DAN SUKAN
  38. PEGAWAI BERITA
  39. PEGAWAI EHWAL EKONOMI
  40. PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM
  41. PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM (KETUA UNIT PENAPISAN)
  42. PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM (KETUA UNIT SYARIAH)
  43. PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM (NAQIB)
  44. PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM (PENOLONG PEGAWAI QARIAH)
  45. PEGAWAI HIDUPAN LIAR
  46. PEGAWAI KAWALAN ALAM SEKITAR
  47. PEGAWAI KEBUDAYAAN B17
  48. PEGAWAI KEBUDAYAAN B27
  49. PEGAWAI KEBUDAYAAN B41
  50. PEGAWAI KESELAMATAN

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan permohonan online

Tarikh Tutup Permohonan:- 31 Disember 2012

Jawatan Kosong Sekolah Sri Al-Amin (31 Oktober 2012)

Jawatan Kerja Kosong Sekolah Sri Al-Amin
Kerja Kosong Sekolah Sri Al-Amin
Sekolah Sri Al-Amin Bangi (Cawangan Nilai) mempelawa calon-calon yang layak untuk memenuhi kekosongan jawatan sebagai:-

1. GURU BAHASA MELAYU (2 KEKOSONGAN)
2. GURU BAHASA INGGERIS (2 KEKOSONGAN)
3. GURU MATEMATIK (2 KEKOSONGAN)
5. GURU SAINS (1 KEKOSONGAN)

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan:- 31 Oktober 2012

Jawatan Kosong Kolej Komuniti Santubong (20 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Kolej Komuniti Santubong
Kerja Kosong Kolej Komuniti Santubong
Permohonan adalah dipelawa bagi mengisi jawatan kosong seperti di bawah:-

1. Pekerja Sambilan Harian (PSH) Gred N17

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan:- 20 September 2012

Jawatan Kosong Majlis Perbandaran Kajang (MPKj) (19 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Majlis Perbandaran Kajang (MPKj)
Kerja Kosong Majlis Perbandaran Kajang (MPKj)
Permohonan adalah dipelawa daripada calon calon Warganegara Malaysia kutamaan kepada warga negeri Selangor berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan yang berkelayakan untuk mengisi jawatan kosong di Majlis Perbandaran Kajang seperti berikut :-

1. PEGAWAI PENGUATKUASA ( N41 )

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan:- 19 September 2012

Jawatan Kosong Universiti Teknologi Malaysia (UTM) (17 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Universiti Teknologi Malaysia (UTM)
Kerja Kosong Universiti Teknologi Malaysia (UTM)
Warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur tidak kurang daripada 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan dipelawa untuk memohon jawatan seperti berikut :-

1. PENOLONG PEGAWAI TADBIR (N27)

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan:- 17 September 2012

Jawatan Kosong Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) (15 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ)
Kerja Kosong Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ)
Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur 18 tahun keatas untuk mengisi kekosongan jawatan berikut:-

1. PEGAWAI VETERINAR
2. PEGAWAI TADBIR
3. PENOLONG PEGAWAI UNDANG-UNDANG
4. PENOLONG PEGAWAI TADBIR
5. JURUTEKNIK PERANCANG BANDAR DAN DESA
6. PEMBANTU PENILAIAN
7. PELUKIS PELAN
8. PEMBANTU AM PEJABAT

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan borang permohonan

Tarikh Tutup Permohonan:- 15 September 2012

Jawatan Kosong Majlis Perbandaran Alor Gajah (MPAG) (14 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Majlis Perbandaran Alor Gajah (MPAG)
Kerja Kosong Majlis Perbandaran Alor Gajah (MPAG)
Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia dan keutamaan diberikan kepada anak Negeri Melaka yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan bagi jawatan di Majlis Perbandaran Alor Gajah (MPAG), jawatan kosong adalah seperti berikut:-

1. Pembantu Tadbir (Undang-Undang) Gred L17
2. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) Gred N17

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan:- 14 September 2012

Jawatan Kosong Lembaga Zakat Selangor (MAIS) (14 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Lembaga Zakat Selangor (MAIS)
Kerja Kosong Lembaga Zakat Selangor (MAIS)
Lembaga Zakat Selangor (MAIS) menawarkan peluang kerjaya kepada anak kelahiran Negeri Selangor atau yang telah bermastautin di Negeri Selangor sekurang kurangnya 5 tahun dan berkelayakan bagi mengisi kekosongan jawatan di bawah:-

1. WARDEN (LOKASI BERTUGAS DI DAERAH KLANG)

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan:- 14 September 2012

Jawatan Kosong Agensi Angkasa Negara (11 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Agensi Angkasa Negara
Kerja Kosong Agensi Angkasa Negara
Pemohon-pemohon adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan bagi mengisi kekosongan di Planetarium Negara bagi jawatan seperti berikut :-

1. Juruteknik Bangunan (J17) (PSH)

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

MUAT TURUN RINGKASAN KERJA

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan:- 11 September 2012

Wednesday, September 5, 2012

Jawatan Kosong Jabatan Audit Negara (JAN) (30 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Jabatan Audit Negara (JAN)
Kerja Kosong Jabatan Audit Negara (JAN)
Pelawaan adalah terbuka kepada Warganegara Malaysia yang berkelayakan bagi mengisi kekosongan jawatan di Jabatan Audit Negara bagi jawatan-jawatan berikut:-

1. Pemandu Kenderaan Gred R3
2. Pembantu Am Pejabat Gred N1

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan:- 30 September 2012

Jawatan Kosong Maktab Koperasi Malaysia (MKM) (18 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Maktab Koperasi Malaysia (MKM)
Kerja Kosong Maktab Koperasi Malaysia (MKM)
Warganegara Malaysia yang berkelayakan dipelawa untuk mengisi jawatan kosong di Maktab Koperasi Malaysia adalah seperti berikut:-

1. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi)
2. Pembantu Am Pejabat

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan:- 18 September 2012

Tuesday, September 4, 2012

Jawatan Kosong Perbadanan Stadium Johor (PSJ) (30 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Perbadanan Stadium Johor (PSJ)
Kerja Kosong Perbadanan Stadium Johor (PSJ)
Permohonan adalah di pelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan berikut :-

1. PEMBANTU TADBIR (KEWANGAN) GRED W17

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan:- 30 September 2012

Jawatan Kosong Majlis Daerah Segamat (MDS) (19 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Majlis Daerah Segamat (MDS)
Kerja Kosong Majlis Daerah Segamat (MDS)
Permohonan adalah dipelawa kepada Rakyat Negeri Johor Darul Ta’zim atau Warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan berikut di Majlis Daerah Segamat :-

1. PENOLONG PEGAWAI KESIHATAN PERSEKITARAN U29

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan:- 19 September 2012

Temuduga Terbuka Air Asia (08 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Air Asia
Kerja Kosong Air Asia
Temuduga Terbuka Bagi Kekosongan Jawatan Di Air Asia:

1. Cabin Crew (Steward And Sterwardess)

Tarikh: 08 September 2012
Lokasi: Ground Floor, Plaza Berjaya, Jala Pudu, 55100 Kuala Lumpur (Opposite Berjaya Time Square)
Masa: 9.00 am - 3.00 pm

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Temuduga:- 08 September 2012

Monday, September 3, 2012

Jawatan Kosong Lembaga Minyak Sawit Malaysia (MPOB) (24 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Lembaga Minyak Sawit Malaysia (MPOB)
Kerja Kosong Lembaga Minyak Sawit Malaysia (MPOB)
Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk berkhidmat di Lembaga Minyak Sawit Malaysia bagi jawatan-jawatan seperti berikut:-

1. PEGAWAI PENYELIDIK Q41-Q53
2. AKAUNTAN W41
3. PEGAWAI TADBIR N41
4. PENOLONG PEGAWAI TEKNOLOGI MAKLUMAT F29
5. PENOLONG AKAUNTAN W27
6. PENOLONG PEGAWAI PENYELIDIK Q27
7. PENOLONG PEGAWAI TADBIR N27
8. PELUKIS PELAN J17
9. PEMBANTU PENYELIDIK Q17
10. PEMBANTU SETIAUSAHA PEJABAT N17
11. PEMBANTU TADBIR (P/O) N17
12. PEMBANTU AM PEJABAT N1
13. PEMANDU KENDERAAN R3
14. PEKERJA AWAM R1

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan:- 24 September 2012

Jawatan Kosong Maktab Rendah Sains MARA (MRSM) (17 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Maktab Rendah Sains MARA (MRSM)
Kerja Kosong Maktab Rendah Sains MARA (MRSM)
Warganegara Malaysia yang berkelayakan dipelawa untuk memohon jawatan kosong di MRSM Lenggong, jawatan kosong adalah seperti berikut :

1. Juruteknik Komputer

MUAT TURUN CARA MEMOHON
Permohonan melalui JobsMalaysia

Tarikh Tutup Permohonan:- 17 September 2012

Jawatan Kosong Tenaga Nasional Berhad (TNB) (07/17 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Tenaga Nasional Berhad (TNB)
Kerja Kosong Tenaga Nasional Berhad (TNB)
Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berminat untuk dipertimbangkan bagi mengisi kekosongan jawatan Juruteknik Tingkatan Biasa, di Bahagian Pembahagian TNB di seluruh Semenanjung Malaysia:-

1. Juruteknik Tingkatan Biasa (07 September 2012)
2. Juruteknik Komputer (17 September 2012)

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan permohonan online

Tarikh Tutup Permohonan:- 07/17 September 2012

Jawatan Kosong di FM Networks (15 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong di FM Networks
Kerja Kosong di FM Networks
Permohonan adalah dipelawa yang berkelayakan jawatan-jawatan seperti berikut:-

1. Kerani Am
2. Pereka Grafik & Multimedia
3. Eksekutif Pemasaran Internet
4. Copywriter
5. SEO Expert

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan:- 15 September 2012

Jawatan Kosong Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) (14 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS)
Kerja Kosong Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS)
Sejajar dengan tanggungjawab sebagai pemangkin kepada kecemerlangan industri perfileman Malaysia, FINAS berusaha melaksanakan pelbagai transformasi untuk melangkah ke Persada Dunia. Bagi memenuhi matlamat tersebut, FINAS menjemput warganegara Malaysia yang berkelayakan, berpengalaman dan berminat dalam bidang perfileman serta berdedikasi bagi mengisi kekosongan jawatan seperti berikut:-

1. PENOLONG PENGARAH GALAKAN PENGGAMBARAN 1
2. PENOLONG PENGARAH GALAKAN PENGGAMBARAN 2

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan:- 14 September 2012

Jawatan Kosong Universiti Sains Malaysia (USM) (14 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Universiti Sains Malaysia (USM)
Kerja Kosong Universiti Sains Malaysia (USM)
Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berumur tidak kurang daripada 18 tahun pada tarikh tutup iklan untuk mengisi kekosongan jawatan seperti berikut:-

1. PEGAWAI PENYELIDIK N41

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan:- 14 September 2012

Jawatan Kosong Jabatan Kemajuan Masyarakat (KEMAS) (17 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Jabatan Kemajuan Masyarakat (KEMAS)
Kerja Kosong Jabatan Kemajuan Masyarakat (KEMAS)
Warganegara Malaysia yang berkelayakan adalah dipelawa untuk memohon tawaran mengikuti Kursus Sijil Pendidikan Awal Kanak-kanak (TABIKA/TASKA) KEMAS Tahun 2012. Calon yang lulus kursus ini sahaja layak dipertimbangkan untuk dilantik sebagai Penolong Pegawai Pembangunan Masyarakat (Pemaju Masyarakat TABIKA/TASKA) Gred S27 kontrak. Tarikh pelantikan ke jawatan ini dijangka berkuat kuasa mulai tahun 2013:-

1. Penolong Pegawai Pembangunan Masyarakat Gred S27 (Kursus Sijil Pendidikan Awal Kanak-kanak)

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN (klik gambar untuk besarkan)

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan:- 17 September 2012

Pemilihan Awal Perajurit Muda Lelaki/Wanita Tentera Darat (10-16 September 2012)

Pemilihan Awal Perajurit Muda Lelaki/Wanita Tentera Darat Malaysia
Tentera Darat Malaysia mempelawa Warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk menghadiri sesi pemilihan awal di seluruh negara mengikut jadual seperti berikut:-

1. Perajurit Muda (Lelaki/Wanita) Seluruh Malaysia

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon (Klik gambar untuk besarkan)

Tarikh Pemilihan Awal:- 10-16 September 2012

Jawatan Kosong Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) (07 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT)
Kerja Kosong Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT)
Warganegara Malaysia Yang berkelayakan dipelawa untuk mengisi jawatan kosong di Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan, jawatan kosong adalah seperti berikut :-

1. Pegawai Khidmat Pelanggan Gred N17 (6 kekosongan)

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan:- 07 September 2012

Jawatan Kosong Bahagian Pinjaman Perumahan Perbendaharaan Malaysia (07 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Bahagian Pinjaman Perumahan Perbendaharaan Malaysia
Kerja Kosong Bahagian Pinjaman Perumahan Perbendaharaan Malaysia
Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berumur tidak kurang daripada 18 tahun pada tarikh tutup iklan untuk mengisi kekosongan jawatan seperti berikut di Bahagian Pinjaman Perumahan Perbendaharaan Malaysia:-

1. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) Gred N17 (10 kekosongan)

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan:- 07 September 2012

Friday, August 31, 2012

Jawatan Kosong Universiti Utara Malaysia (UUM) (20 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Universiti Utara Malaysia (UUM)
Kerja Kosong Universiti Utara Malaysia (UUM)
Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berumur tidak kurang daripada 18 tahun pada tarikh tutup iklan untuk mengisi kekosongan jawatan bertaraf tetap dan kontrak seperti berikut di Universiti Utara Malaysia:-

1. PEGAWAI BELIA DAN SUKAN
2. PEGAWAI FARMASI
3. PEGAWAI PERUBATAN
4. PEGAWAI PSIKOLOGI
5. PEGAWAI PENYELIDIK SOSIAL
6. PENOLONG JURUTERA (ELEKTRIK)
7. PENOLONG PENGURUS ASRAMA
8. PENOLONG PEGAWAI PENERBITAN
9. ARTIS BUDAYA GRED
10. AHLI MUZIK
11. PEMBANTU PEMBEDAHAN PERGIGIAN

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan :- 20 September 2012

Jawatan Kosong Universiti Utara Malaysia (UUM) (20 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Universiti Utara Malaysia (UUM)
Kerja Kosong Universiti Utara Malaysia (UUM)
Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berumur tidak kurang daripada 18 tahun pada tarikh tutup iklan untuk mengisi kekosongan jawatan bertaraf tetap dan kontrak seperti berikut di Universiti Utara Malaysia:-

1. PEGAWAI BELIA DAN SUKAN
2. PEGAWAI FARMASI
3. PEGAWAI PERUBATAN
4. PEGAWAI PSIKOLOGI
5. PEGAWAI PENYELIDIK SOSIAL
6. PENOLONG JURUTERA (ELEKTRIK)
7. PENOLONG PENGURUS ASRAMA
8. PENOLONG PEGAWAI PENERBITAN
9. ARTIS BUDAYA GRED
10. AHLI MUZIK
11. PEMBANTU PEMBEDAHAN PERGIGIAN

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN
Dan cara memohon

Tarikh Tutup Permohonan :- 20 September 2012

Jawatan Kosong Lembaga Zakat Pulau Pinang (14 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Lembaga Zakat Pulau Pinang
Kerja Kosong Lembaga Zakat Pulau Pinang
Tawaran adalah dibuka kepada warganegara Malaysia yang mempunyai kelayakan yang disyaratkan dan berminat untuk mengisi kekosongan jawatan :-

1. WARDEN ASRAMA LELAKI
2. WARDEN ASRAMA PEREMPUAN

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan:- 14 September 2012

Jawatan Kosong Lembaga Zakat Pulau Pinang (14 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Lembaga Zakat Pulau Pinang
Kerja Kosong Lembaga Zakat Pulau Pinang
Tawaran adalah dibuka kepada warganegara Malaysia yang mempunyai kelayakan yang disyaratkan dan berminat untuk mengisi kekosongan jawatan :-

1. WARDEN ASRAMA LELAKI
2. WARDEN ASRAMA PEREMPUAN

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan:- 14 September 2012

Jawatan Kosong Lembaga Perindustrian Kayu Malaysia (MTIB) (10 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Lembaga Perindustrian Kayu Malaysia (MTIB)
Kerja Kosong Lembaga Perindustrian Kayu Malaysia (MTIB)
Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan dan berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan tetap di Lembaga Perindustrian Kayu Malaysia (MTIB) seperti berikut:--

1. JURUTEKNIK

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan:- 10 September 2012

Jawatan Kosong Lembaga Perindustrian Kayu Malaysia (MTIB) (10 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Lembaga Perindustrian Kayu Malaysia (MTIB)
Kerja Kosong Lembaga Perindustrian Kayu Malaysia (MTIB)
Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan dan berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan tetap di Lembaga Perindustrian Kayu Malaysia (MTIB) seperti berikut:--

1. JURUTEKNIK

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan:- 10 September 2012

Jawatan Kosong Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan (07 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan
Kerja Kosong Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan
Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia. Keutamaan diberi kepada rakyat Negeri Sembilan Darul Khusus bagi memenuhi jawatan berikut:-

1. PEMANDU KENDERAAN GRED R3
2. PEMBANTU AM PEJABAT GRED N1
3. PENGHANTAR NOTIS GRED N3
4. PEKERJA AWAM KHAS GRED R3
5. PENGAWAS HUTAN GRED G11

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

MUAT TURUN CARA MEMOHON

Tarikh Tutup Permohonan:- 07 September 2012

Jawatan Kosong Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan (07 September 2012)

Jawatan Kerja Kosong Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan
Kerja Kosong Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan
Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia. Keutamaan diberi kepada rakyat Negeri Sembilan Darul Khusus bagi memenuhi jawatan berikut:-

1. PEMANDU KENDERAAN GRED R3
2. PEMBANTU AM PEJABAT GRED N1
3. PENGHANTAR NOTIS GRED N3
4. PEKERJA AWAM KHAS GRED R3
5. PENGAWAS HUTAN GRED G11

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN

MUAT TURUN CARA MEMOHON

Tarikh Tutup Permohonan:- 07 September 2012