Subscribe via email

MASUKKAN EMAIL ANDA UNTUK SUBSCRIBE SENARAI JAWATAN KOSONG KERAJAAN DAN SWASTA TERKINI :

Delivered by FeedBurner

Sunday, September 9, 2012

Rahsia Bagaimana Hendak Mendapatkan Pekerjaan Dengan Mudah Telah Terbongkar!

Rahsia Bagaimana Hendak Mendapatkan Pekerjaan Dengan Mudah Telah Terbongkar!


Assalamualaikum & salam sejahtera kepada semua pencari kerja dan calon-calon temuduga.

Saya geram!

Apabila penemuga senyum sinis dan akhirnya ketawa dengan jawapan yang saya berikan (sedangkan saya rasa saya sudah menjawab soalan yang dikemukakan oleh penemuduga dengan baik).

Saya malu sendiri.

Apabila penemuduga mengatakan jawapan saya tidak selari dengan apa yang ditulis dalam resume (fikir-fikir balik, betul juga kata penemuduga itu).

Saya tergamam.

Apabila penemuduga mengatakan jawapan yang saya berikan memang TIDAK BETUL LANGSUNG.

(Lidah saya kelu).

Adakah perkara ini berlaku kepada anda? Jika ia tidak berlaku kepada anda, itulah yang berlaku kepada saya beberapa tahun dahulu ketika baru menamatkan pengajian. Ke hulu ke hilir saya mencari pekerjaan dan menghadiri sesi temuduga. Dari satu tempat ke satu tempat saya menjaja ijazah yang saya peroleh.

Pantang ada kekosongan yang ditawarkan sesebuah syarikat, saya cepat-cepat hantar salinan resume saya ke syarikat tersebut. Jika ada pesta kerjaya (career fair) yang dianjurkan oleh pihak-pihak tertentu, akan turut bersesak-sesak dari satu booth ke satu booth saya mengisi borang kekosongan pekerjaan. Ada yang memanggil untuk temuduga. Ada yang tidak.

Saya penat.

Sehinggalah pada satu hari, saya bertemu dengan seorang pengurus di salah sebuah syarikat telekomunikasi terkenal di Malaysia. Beliau telah menemuduga ramai individu untuk bekerja dengan syarikat baik yang baru bergelar graduan atau yang sudah berpengalaman. Banyak tips yang beliau kongsikan dengan saya dan yang saya paling ingat ialah dalam temuduga ANDA PERLU MEMBUKTIKAN YANG ANDA ADALAH CALON TERBAIK UNTUK JAWATAN TERSEBUT.

Mungkin anda mempunyai pengalaman dan pendidikan yang tinggi, ada kelayakan yang cukup dan mungkin merupakan calon yang terbaik untuk jawatan yang anda mohon itu. Akan tetapi walau sehebat mana pun pendidikan dan pengalaman yang anda miliki, anda MESTI membuktikan MENGAPA anda adalah calon yang terbaik untuk jawatan tersebut.

Soalan: Bagaimana untuk membuktikan kepada penemuduga bahawa anda adalah calon yang terbaik? Apa yang harus anda lakukan?

Jawapan: Anda perlu mengetahui apa yang diperlukan oleh bakal majikan anda.

1. Apa yang penemuduga mahu?

2. Mengapa mereka bertanyakan soalan ini?

3. Apakah maksud mereka?

4. Bagaimana anda boleh buktikan yang anda adalah calon yang terbaik?


Oleh yang demikian adalah sangat penting untuk anda mengetahui dengan TEPAT apa yang penemuduga mahukan supaya anda boleh menjawab soalan mereka dengan TEPAT. Dengan kata lain anda perlu mampu membaca minda mereka. Jika anda berjaya melakukannya, maka peluang anda untuk memiliki pekerjaan tersebut adalah sangat cerah. Anda sendiri akan terkejut betapa cepat dan mudahnya anda beroleh tawaran tersebut.


Baiklah, anda sudah tahu perkara ini sangat penting. Sekarang berhenti seketika. Soalan saya, apakah perasaan anda apabila saya katakan,

Anda sudah tahu dengan TEPAT apa yang penemuduga mahukan?
Anda sudah MENGETAHUI MAKSUD dari setiap soalan yang diajukan oleh penemuduga?
Anda mampu MEMBACA MINDA penemuduga dalam setiap soalan yang diajukan?
Anda sudah mengetahui rahsia menjawab SEBARANG SOALAN yang dikemukakan dalam temuduga – tidak kira apa sahaja yang mereka tanya?
Anda sudah MEMILIKI hampir SEMUA SOALAN DAN JAWAPAN yang diperlukan?
Ya, perkara ini anda sudah tahu awal-awal lagi sebelum melangkah masuk ke bilik temuduga.

“Oh! Ini semua mustahil dan seolah-olah tidak masuk akal!” anda berkata.

Cuba bayangkan pula, anda berjalan menuju ke bilik temuduga dengan keyakinan yang tinggi, dengan wajah yang ceria, dan semangat yang berkobar-kobar. Calon-calon lain pula menunggu giliran dengan rasa takut, cemas dan wajah yang pucat lesi.

“Ya, inilah yang saya mahukan!” anda berkata.

Baik, jika begitu saya ingin memperkenalkan kepada anda...

Dapatkan ebook ini ini sekarang. Ia akan mengubah hidup anda selepas ini. Anda tidak perlu lagi duduk menghadap komputer & laptop mencari tips menghadiri temuduga di internet serta soalan-soalan yang bakal ditanya dalam temuduga kerana saya telah melakukannya untuk anda.


Saya telah membuat kajian dan pemerhatian tentang soalan-soalan yang sering ditanya dalam temuduga dan saya kumpulkan dalam ebook ini. Kesemua soalan dan jawapan ini dalam Bahasa Inggeris dan diterjemahkan dalam Bahasa Melayu. Dengan kata lain, soalan dan jawapan yang saya berikan adalah dalam dwi-bahasa.

Sedarkah anda bahawa sesi temuduga boleh diibaratkan seperti pertandingan merebut pingat emas di Sukan Olimpik. Oleh itu apalah salah kiranya untuk anda melaburkan sedikit wang untuk mendapatkan ‘pingat emas’ tersebut. Apalah salahnya melaburkan sedikit wang untuk membayar semula pengorbanan anda selama berada di universiti.



Oleh itu, jangan lepaskan peluang pekerjaan yang anda terima. Dapatkan panduan ini segera, amalkan isi kandungannya, bersedia dan praktikkan ketika sesi temuduga nanti.


LAYARI      http://alturl.com/dt2pr